Do premiery konsoli Sony pozostał zaledwie tydzień, a dziś zdobywamy na jej temat nowe informacje. Dla części z Was dość niepomyślne. PlayStation5 nie będzie wspierać rozdzielczości 1440p używanej w wielu gamingowych monitorach.
Jak dowiedział się włoski oddział IGN, nowy detal został „potwierdzony bezpośrednio przez Sony”.
No właśnie, detal. Dla zdecydowanej większości z Was, drodzy czytelnicy, nie będzie on miał wielkiego znaczenia. Telewizory na których gracie bowiem tak czy inaczej pracują w trybie FullHD (1080p) lub 4K (2160p). Z nimi PlayStation 5 współpracować będzie idealnie.
Ci jednak, którzy będą chcieli podpiąć konsolę pod monitor przy pomocy którego na co dzień grają lub pracują na komputerze, będą niepocieszeni. Brak wsparcia dla 1440p oznacza że sygnał będzie najprawdopodobniej skalowany w górę z sygnału 1080p, a jakość obrazu będzie niższa niż oczekiwana.
Decyzja Sony może rozczarowywać, aczkolwiek wydaje się zasadna. Japoński gigant zwyczajnie postanowił skupić się na wspieraniu urządzeń, które sam produkuje. Wszakże Sony jest jednym z liderów na rynku nowoczesnych telewizorów. Monitorów dla graczy z kolei nie ma w ich ofercie. Gdy to zrozumiemy, zaniedbanie okazuje się być świadomą decyzją koncernu.
źródło obrazu: Sony PlayStation
Pingback:Wywiad z przedstawicielami Sony: priorytety dla PS5, 1440p, nowy system VR! – Moja Konsola